Jutranja telovadba je bila zaradi možnosti močnega dežja in sorazmerno zelo hladnega jutra izvedena v obliki hitrejšega kratkega pohoda okoli jezera. Vreme je še naprej grozilo z dežjem in morda tudi z močnejšim vetrom zato so morali učenci po pogostejših opozorilih doslednih učiteljic doma Breženka za dopoldansko obiskovanje in spoznavanje kulturnozgodovinskih znamenitosti Pirana opremiti z dolgimi rokavi, pisali, mapami ter dežniki. Učenci so na kratkem pohodu do Pirana najprej v tišini prešteli svoje korake kot del matematične naloge, ki je popoldan zahtevala še merjenje enega koraka ter računanje razdalje med Fieso in Piranom. Svojo začetno delovno vnemo so prav vsi učenci nadaljevali s pozornim poslušanjem ter opazovanjem nekaterih kulturno zgodovinskih znamenitosti. V drugem delu ogleda mesta Piran pa so učenci po skupinah in po navodilih delovnih listov raziskovali še druge znamenitosti ter sproti izpolnjevali naloge delovnega lista. Na srečo ni bilo padavin, pa tudi oblaki so se pričeli trgati.
Popoldansko aktivnost so učenci v usmerjenem prostem času izkoristili za kopanje in športne igre. Šolo v naravi so nato nadaljevali v učilnici, kjer so raziskovali morske rastline, ki jih je učiteljica prinesla iz morja. Raziskovanje je potekalo tudi s pomočjo nalog delovnega lista in mikroskopov. Učenci so izvedeli tudi, kako občutljivi so morski organizmi na različna onesnaženja morja in posledice lovljenja rib za morsko želvo glavato kareto.
Učenci so nato pripravili tudi morski obrok. Seznanili so se najprej s postopki priprave školjk ter jih nato tudi skuhali. Večina učencev je školjke jedlo prvič, veliki večini pa so bile školjke dobre in okusne.
Zvečer pa je sledil ples. Najprej so fantje obeh šol, OŠ Rakek in OŠ Šmihel, pripravili plesišče v jedilnici. Nato so prišla dekleta . Ples se je začel tako, da so vsi skupaj s pomočjo navodil učitelja v »verigi« odplesali ples na skladbo »Na Golici«. Nato pa so se prav vsi ponovno usedli in nekaj časa čakali, če bo ples sploh uspel. V začetku se je zgodilo nekaj nepredvidenega: dekleta so želela nadaljevati s plesom po začetni motivaciji in pri tem poizkušale z različnimi načini prepričati dečke, da sodelujejo. Po večkratnih in vztrajnih poskusih, ko so dekleta obeh šol tudi z vlečenjem dečkov na plesišče (plesišče je tako postalo izjemno zloščeno) naletela na hud odpor, so se na plesišču počasi pridružili nekateri najpogumnejši dečki. Pridružil se je še učitelj Prah, nato pa še učiteljica Mojca. Plesišče se je pričelo polniti, živeti in tudi cveteti tako, kot magnolija v bližini doma, ko smo pred jutranjo telovadbo na košati magnoliji opazili prvi cvet. Nato so minute plesnega večera (pre)hitro minile v dinamičnih ritmih ter širokih možnosti plesnega konstruiranja oziroma ustvarjanja.
Po plesu so fantje učinkovito pospravili jedilnico, vsi pa so v nadaljevanju upoštevali vsa pravila priprave na počitek in na dosledno izvajanje nočnega miru.
Andrej Prah